Author Posts

STAPEL-IRRITATIE

Een niet nader te noemen consumenten-merk (liefst noem ik het wel.. maar ja.. het is een opdrachtgever, he?) belooft in spotjes het gemak van de voor de koper georganiseerde service. Jaloersmakend! Ik zou zowat om die reden daar gaan kopen. Uniek concept! Van deze tijd. Low, fast and convenience. (Wat vervelend toch, dat ik in […]

DE LES VAN PIETER

Lang geleden zat ik eens onder het gehoor van mister Coolblue Pieter Zwart. Internet begon een angstige concurrent te worden van de stenen evenknie. Maar Pieter was zich volop bewust van het klant-arme contact waarmee hij zijn business deed. Hij coachte zijn chauffeurs/koeriers vlak voor vertrek via een wisselende levensgrote banner in het DC. “Denk […]

Hotel voor wormen

Schreef ik najaar 2018 een Horeca boek (‘Ober, er zit soep in mijn haar’). Laat ik eerlijk zijn: deze boekendoosjes staan nog keurig opgetast in de opslag. De restaurants en hotels hebben wel wat anders aan hun hoofd dan Troosts-Hospitality 2.0. Evengoed zit ik nu toch in de Hotels. De Gemeente vroeg mij mee te […]

Ik ga het C woord niet meer noemen!!

Ik ga het C woord niet meer noemen!! C-Woord De vertrokken huurders van dit pand zijn het met me eens denk ik. En ik hoop dat hun vertrek geen oorzakelijk verband heeft met de naam waaronder zij opereerden. Zoals vaak in de geschiedenis heb je twee kampen: de rekkelijken en de preciezen. In dat laatste […]

Het gelul over klanten

Het sociale netwerk barst van persoonlijke succesverhalen vertaald naar selfies met vriendinnen, huisdier of beautycase. Of de masculiene kant: net-niet-coma-gezopen, Ibiza vrienden, de nieuw gezette tattoo of aangekochte Golf. Facebook-en-Instagram-live. Delen delen delen. En op LinkedIn vind ik opvallend vaak berichten hoe fijn de afsluitende sessie was en hoe geraakt we op de workshop waren. […]

Bij twijfel.. oversteken

“Eerst nadenken voordat je wat doet!” De strenge gebiedende wijs van mijn vader toen ik een te hoge stapel vuile borden en schaaltjes van de eettafel naar het aanrecht bracht en het bovenste schaaltje met een knal verscherfde* op de keukenvloer. “Je moet niet denken, je moet doen!” De tegenovergestelde woorden van dezelfde vader, toen […]

Genaaid en geniet door Karwei

In een groot DC ergens in een onbekend weiland is álles op voorraad en goed bereikbaar voor bestelautootjes die online bevelen uitvoeren. Winkels daarentegen hebben het best zwaar met hun fysieke voorraden ter plekke. Maar wat superfijn is: dat je als klant even kunt checken op de site, of Karwei vestiging L nog laminaat XYZ […]

F*cking stofzuiger!

Net als mijn vorig blog verhaal ik je liever over een verrukkelijke customer journey. Waar ik op hoopte, toen ik mijn lang opgespaarde BP FreeBees-punten eindelijk eens wilde verzilveren. Gekoppeld aan de lopende BP actie voor Princess huishoud apparaten, kon ik met de 5 code kaartjes (ontvangen bij mijn laatste tankbeurt) gratis de bezitter worden […]

Hoeren hebben klanten

‘Hoeren hebben klanten’, zei de uitbaatster van een lunchtentje. (Niet de dame op foto.) Ik dronk daar koffie en we hadden het even over gastvrijheid. Ik kom het vaker tegen, dat ondernemers in de horeca mij er op wijzen over gasten te spreken en niet over klanten. Ik vind het best… maar… Met de reactie […]

Van pinda naar aardbol

Ik kocht een potje BIO pindakaas. Ik las: Ingrediënten: 100% PINDA. Ik maakte het potje open… getver…! Baal poeppapier Vader werkte in de jaren ’70 en ’80 bij de Makro. Ons grote gezin sloot naadloos aan bij de verpakkingseenheden van deze grossier. De schappen in onze schuur waren gevuld met een baal poeppapier (24 x […]

CONTACT


andretroost@klantengek.nl