Author Posts

Beleving wordt weg-gedigitaliseerd.

Ik eet worst. Gwoon bij de stamppot. Geen tikfout; gwoon is het huismerk van verschillende supermarkten. Ontwaar ik nu inkepingen in het velletje van de worst, zo om de 5 millimeter? Om de worst precies in gelijke diktes te snijden. Da’s makkelijk. Gelijke diktes. Ik ga bellen met gwoon of het waar is wat ik […]

Ober, er zit soep in mijn haar

André Troost schrijft derde ondernemersboek over klantvriendelijkheid klant-verbinding Lachwekkend boek met keiharde tips voor horecapersoneel ALPHEN AAN DEN RIJN – Als mystery guest hing André Troost op jouw terras, at in jouw restaurant en sliep in jouw hotel. In zijn nieuwe boek beschrijft hij zijn bevindingen over het contact met de horecamedewerkers. Als cabareteske spreker […]

Kater

Gemeenteambtenaren. Handhavers lijken het. Want er zijn zo verduiveld veel regeltjes waaraan wij burgers ons moeten houden. Dat kun je die baliemedewerkers niet aanrekenen. Wel die 1% van onze medewereldburgers die fout willen, waardoor al die lijntjes ontstaan waar die andere 99% precies binnen moet kleuren. Zo ook de foto voor mijn nieuwe rijbewijs. U […]

Geloof in God, maar zet wel je fiets op slot.*

-> Dat had ik vergeten. Prompt gestolen. -> Ook een buitentafeltje voor mijn huis opeens verdwenen. -> Ik leende iemand die ik vertrouwde een fiks bedrag uit, waar je een leuk autootje voor kopen kan. Nooit iets teruggezien. -> Brief op de mat van de politie: ‘Er is laatst in uw buurt ingebroken… ‘ en […]

Geef nooit korting??

In Arabische landen, het Verre Oosten en in de wereld van mijn vader is afdingen een natuurlijke gewoonte. Netto/netto Toen hij vorige maand een inloopdouche bestelde – in één dag geplaatst, ja die van de reclame – ging dat voor de man van Molenaar die langs kwam, niet zonder slag of stoot. Nadat pa een […]

Hier word ik nu doodziek van!

Je gaat naar de stad om effe bij te praten met vriendin, dochter, oud collega of wie dan ook. Een eetcafé of een lekker terras. En pikt meteen even deze of die winkel mee. De horeca gaat veel meer als voorheen, hand in hand met het winkelen. Prima. Als het maar blijft bruisen. Bijzonder Of […]

Warmte in koude privacy tijden

In de jaren tachtig waren we hoogst verbaasd wanneer we op de mat een reclame drukwerkje vonden met onze naam erop. Onze jonge lezertjes (veertigers of jonger) kunnen zich bij die verbazing weinig voorstellen. Een foldertje waarin het nieuwe model van Citroën werd aangeprezen, waarbij de bijgaande brief begon met ‘Geachte heer Troost’. Hoe weten […]

Spin-gedrag

Internet heet niet voor niets het web, omdat het lijntjes houdt met alle uithoeken van de wereld.  Zoals een spin door haar draden voeling houdt met elke uithoek van haar web. Prooi! Eten! Leven! Jij bent de spin Laat ik het maar even zo zwart-wit neerzetten: Jij bent die spin in het web…van je winkel. […]

Spoorvorming en conversie

Als Dagobert Duck zich zorgen maakt over een dreigend verlies van 47 cent, loopt hij eindeloos rondjes in zijn kantoor. Dat geeft een cirkelvormig spoor in de kantoorvloer. Spoorvorming Nu heb ik een zelfde soort spoorvorming dit voorjaar waargenomen bij een aantal grote winkels. Wat gebeurt er? Veel van die winkels hebben een hoofdpad en […]

In je beperking zit je specialisatie

Meedenken met klanten is prachtig. En is veel beter dan ‘nee’ verkopen. Wel is er een spanning wanneer je ‘nee’ moet verkopen. Simpelweg omdat je anders te veel apen op je schouder neemt. Over dit spannende grensgebied mocht ik sparren met de teamleiders en adviseurs van het Onderwijs Servicecentrum van MBO/Rijnland. Wijs klanten een ‘andere […]

CONTACT


andretroost@klantengek.nl

Troost-Logo_2