Ober, er zit soep in mijn haar
André Troost schrijft derde ondernemersboek over klantvriendelijkheid klant-verbinding
Lachwekkend boek met keiharde tips voor horecapersoneel
ALPHEN AAN DEN RIJN – Als mystery guest hing André Troost op jouw terras, at in jouw restaurant en sliep in jouw hotel. In zijn nieuwe boek beschrijft hij zijn bevindingen over het contact met de horecamedewerkers. Als cabareteske spreker kàn André geen saai boek schrijven.
In de horeca wordt gelachen, genoten, geblunderd en geïrriteerd. Soms zelfs snappen horeca mensen niets van horeca. Het boek is een feest van herkenning voor iedereen die met gastcontact te maken heeft.
André Troost fileert de gedragingen van het bedienend personeel. Hij is niet achter de bar geboren, maar een gewone gast op je terras, in je restaurant of in je hotel. Een gast die simpelweg wil genieten. Zijn specialisme is gast-zijn.
Een greep uit de 112 leermomenten en 63 horeca-anekdotes:
- Haal omzet uit klachten
- Creëer terugkomende gasten
- Seksistische mannetjes
- Hersenkwab en lauwe frietjes
- Het goede en foute flirten
- Kinderen of klooihannesjes
- Jongens en meisjes blijven
- ‘Sorry, de keuken gaat dicht!’
- Humor is geen koekje bij de koffie
Over de auteur
André Troost is mystery guest, cabareteske spreker, theatermaker en auteur. Zijn onderwerpen cirkelen rond klanten, gasten en cliënten. Zijn opdrachtgevers komen uit de horeca, retail, overheid en andere klantgerichte organisaties.