F*cking stofzuiger!

F*cking stofzuiger!

Net als mijn vorig blog verhaal ik je liever over een verrukkelijke customer journey. Waar ik op hoopte, toen ik mijn lang opgespaarde BP FreeBees-punten eindelijk eens wilde verzilveren. Gekoppeld aan de lopende BP actie voor Princess huishoud apparaten, kon ik met de 5 code kaartjes (ontvangen bij mijn laatste tankbeurt) gratis de bezitter worden van een stofzuiger. Model Theofiel, voor de Suske en Wiske lezers. 

Ik had geen interesse voor gegourmetsel, gegril, gefryer of geblender, (OP=OP) maar die draadloze jongen met zijn lange nek zou in mijn mannenhuishouding niet misstaan.

Frustraties

Toegegeven: ik ben geen whizzkid, maar een doorsnee klant, waar acties als deze voor verzonnen worden. En ik putte meteen moed uit de BP-site waarop ik terecht kwam; Mooi overzichtelijk. Tja en nu…? Laat ik het samenvatten en wel puntsgewijs:

# Kaart correspondeert niet met wachtwoord (ww).

# Nieuw ww aanvragen: doet het niet.

# Inloggen op andere wijze, met e-mail: weer dezelfde nieuwe ww procedure.

# Eindelijk op de site.

# Mijn vijf 12-tekens-10%-kortingscodes ingevoerd en prachtig: ik zie de 150 euro per ingevoerde code terugspringen. De korting komt mijn kant op! Genieten.

# De laatste 75 euro wil ik betalen met freebeez.

# Ik klik een pagina terug om te kijken hoe dat moet, want ze beloven op deze site dat dat kan.

# Ik vind het niet, en ga weer naar de afreken pagina. Ik ben al bij kies uw bank.

# Verbazing: het bedrag staat weer op 150,- !!

# Ik kan daar weer de codes invullen, maar het systeem verteld dat die al opgebruikt zijn…

# Zonder stofzuiger en 35 minuten frustraties later verlaat Klantengek de BP site.

Naadje van de kous

Een dag later. Met vriendin dezelfde customer journey. Voor haar zijn dit soort digi-dingen slechts vingeroefeningen. En ook zij, tot mijn geruststelling, kwam niet verder. Eigenlijk ging het me al niet meer op die stofzuiger, maar als Klantengek wilde ik nu het naadje van de kous. Dus aan’t bellen.

Drie personen aan de lijn gehad. (“Ooit een basis-telefoontraining gehad? Nee? Dat merk ik..” was ondertussen mijn gedachte) Wederom samengevat en puntsgewijs:

# Twee werelden; die van FreeBees-passen en die van de Bpspaaractie.

# Dus twee telefoonnummers en twee keer het hele verhaal doorlopen.

# Verzilveren alleen met FreeBees-pasnummer inloggen (maar dat lukte dus niet).

# Blijkt dat je geen leestekens mag gebruiken voor het ww, wat bij de actiesite wél mag.

# En waar staan die kleine lettertjes die dat vertellen: want de boodschap is alleen: the login information is incorrect.

#: na 40 minuten lukt het haar de begeerde stofzuiger binnen te halen. Nou ja…

Drempel tot contact

Een leesteken is dus de drempel tot contact (kom daar maar eens achter als simpele klant) en de bug zit dus in het fijt dat terug-klikken alles verpest. Dat laatste gaf de BP mevrouw ook toe. “Daar waren al meer problemen mee binnengekomen.” Laat systemen ontwerpen door mensen die denken in GEBRUIKERS (=klanten) En niet door te slimme ICT-ers! Een actie moet makkelijk zijn. Deze BP narigheid is typisch iets wat je onder de borrel deelt met anderen… Terwijl ik altijd BP fan was, anti Shell.

Te laat

Nog één dingetje: vlak voor de finale klik van onze customer journey om de begeerde zuiger binnen te halen vertelde het systeem aan mijn vriendin: Dit artikel is uitverkocht. Een dag te laat dus. OP=OP

F*cking systeem! Middelvingerwaardig.

 

About The Author

mm
Andre

CONTACT


andretroost@klantengek.nl

Troost-Logo_2